ارزانترین بنزین در کدام کشورها فروخته می شود؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارزانترین بنزین در کدام کشورها فروخته می شود؟
نوشته شده در یک شنبه 6 اسفند 1391
بازدید : 351
نویسنده : پرویز طهماسبی

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی موسسه "عربین بیزنس" با وجود آنکه آمریکایی ها پیوسته در مورد قیمت بنزین شکایت دارند اما نام این کشور در فهرست ارائه شده در رده دهم قرار دارد و بنزین در این کشور به طور متوسط ۳.۲۹ دلار در هر گالن فروخته می شود .
پس از ایالات متحده آمریکا مکزیک با فروش بنزین به ازای هر گالن ۳.۲۲ دلار در رده نهم قرار گرفته است. در حال حاضر برزیلی ها امیدوارند که با اجرای طرح های جدید و توسعه صنایع نفتی این کشور قیمت بنزین روندی کاهشی در پیش گیرد .
پس از برزیل کشور مالزی با بنزین ۲.۶۲ دلار در هر گالن در رده بعدی است .به رغم سطح بالای جرم و فساد در صنایع نفتی نیجریه تخصیص یارانه های کلان از سوی دولت موجب شده که بنزین در این کشور به قیمت ارزان ۲.۳۴ دلار در هر گالن ارائه شود .این امر نیجریه را در جایگاه هفتم توزیع کننده ارزان ترین بنزین در جهان قرار داده است .
در ایران قیمت بنزین ۲.۱۵ دلار در هر گالن در امارات متحده عربی ۱.۷۷ دلار در هر گالن و در مصر این رقم ۱.۱۴ دلار در هر گالن فروخته می شود .ایران ، امارات و مصر به ترتیب در جایگاه ششم ، پنجم و چهارم این فهرست قرار گرفته اند . در کشور کویت قیمت بنزین به طرز چشمگیری پایین و حدود ۰.۸۱ دلار در هر گالن است . نام این کشور در رده سوم قرارگرفته است .
در عربستان سعودی به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) بنزین به قیمت گالنی ۰.۴۵ دلار فروخته می شود .
و اما ارزان ترین قیمت بنزین در جهان به کشور ونزوئلا اختصاص دارد . در این کشور آمریکای جنوبی بنزین با قیمت ۰.۰۶ دلار در هر گالن فروخته می شود .
در پایان این گزارش آمده است که البته نام کشورهایی مانند قطر عمان و بحرین به دلائل نامعلوم در این فهرست نیامده اما بررسی ها نشان می دهد که قیمت فروش بنزین در این کشورها به مراتب پایین تر از ایالات متحده، آمریکا و مکزیک است .



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بنزین : ارزان : جهان : قیمت : ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: